Cumparatorul are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze un bun sau sa renunte la un serviciu, in termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decat cele de livrare. astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui bun sau renuntare la un serviciu expira in termen de 14 zile de la:

  • ziua in care cumparatorul intra in posesia fizica a ultimului bun – in cazul in care cumparatorul comanda printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat
  • ziua in care cumparatorul intra in posesia fizica a ultimului bun sau a ultimei piese – in cazul livrarii unui produs care consta din mai multe loturi sau piese

Produsele cumparate de pe platforma mom o’clock se pot returna urmand pasii de mai jos:

  1. Completeaza formularul de retur, asigurandu-te ca produsul respecta conditiile de retur de mai jos.
  1. In formular, alege una dintre optiunile de retur: schimb cu acelasi model (schimb de marime sau culoare), primirea unui credit echivalent cu valoarea produsului returnat pe care sa il folosesti la urmatoarea achizitie pe site sau rambursarea sumei platite la cumparare.
  1. In termen de 72 ore lucratoare de la transmiterea notificarii, vei primi pe e-mail numarul de inregistrare si detalii cu privire la solicitarea inaintata.
  2. Dupa aprobarea cererii, poti returna produsul. Atentie: nu expediati produsul inainte de a avea acordul departamentului de retur, adresa de returnare a produsului poate fi diferita de cea a societatii, in functie de furnizorul respectivului produs.

Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu pot fi denuntate contractele care au ca obiect furnizarea urmatoarelor categorii de produse:

  • Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului),  urme de folosire, etichete lipsa si/sau interventii neautorizate etc.  Produsul nou se livreaza dupa primirea si verificarea celui returnat intr-un termen de maxim 14 zile;
  • Produse care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid si anume: hrana bebelusi (lapte, piureuri, sucuri, etc.), produse de igiena intima si produse care vin in contact cu mucoasele/pielea (de exemplu: pompe san, protectii mameloane, irigatoare, biberoane, suzete, tetine, canute bebe, jucarii dentitie, chiloti de unica folosinta, bustiere, sutiene, termometre, nebulizatoare, aspiratoare nazale, centuri postnatale, scutece, periute de dinti, rezerve de periute de dinti, produse de igiena intima, etc.).
  • Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil expres al cumparatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere.

Pentru produsele returnate folosite se va face diminuarea valorii conform OUG 34/2014, art. 14, alin. 3. Consumatorul este responsabil  in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte. 

Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare

  • Costuri suportate de catre cumparator:
    • Costuri de retur si transport curier pentru produsul in cazul caruia cumparatorul renunta la achizitionarea produsului in termen de 14 zile de la receptia produsului. (art.14. punctul 2 )
    • In cazul inlocuirii produsului cu unul mai scump decat cel pentru care se solicita inlocuirea, cumparatorul suporta diferenta dintre produsul comandat si cel cu care urmeaza sa fie inlocuit
    • Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, se va solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia. (art.14.punctul 3);
    • In cazul in care Clientul/Cumparatorul solicita retragerea din Contract in cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie sa returneze si eventualele cadouri care au insotit produsul respectiv sau pachet in cazul in care produsul se livra cu un alt produs gratuit.
  • Costuri suportate de catre vanzator:
    • Produs ce nu este conform cu specificatiile din oferta vanzatorului.
    • Produs ce nu este conform specificatiilor mentionate in comanda cumparatorului.
    • Produs nefunctional in primele 48 de ore de la receptie (daca defectul de nefunctionare este semnalat in primele 48 ore de la receptie)  sau colete ce prezinta deteriorari la receptie.

Rambursarea sumelor se va face in cel mult 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului, transmisa de catre vanzator(art. 13, punctele 1, 2, 3 si 4):

  • pentru Comenzile achitate cu card online, prin restituire in contul bancar din care a fost efectuata plata;
  • pentru Comenzile achitate prin ramburs, prin virament bancar;

Vanzatorul va putea amana rambursarea sumei pana la primirea bunurilor vandute sau pana la primirea unei dovezi conform careia acestea au fost expediate, in cazul in care nu s-a oferit sa recupereze el insusi bunurile (se va lua data cea mai recenta)