S-ar putea ca mom o’clock sa fie pariul vietii noastre, atat din punct de vedere profesional cat si personal. Profesional, caci orice s-ar intampla, este o experienta care ne va imbogati cu oameni din industrii diferite cu viziuni si perspective diferite, cu multa munca, inspiratie si transpiratie si cu idei carora le vom fi dat viata. Totodata, cu siguranta vor fi si greseli din care vom invata si pierderi, speram noi cat mai mici, pe care ni le vom asuma. Iar personal, caci nu vrem sa facem parte din statistica si dorim ca prietenia sa devina mai puternica si mai stransa, sa razbeasca in fata momentelor dificile, viscerale care vor putea sa apara, dovedindu-se un atu intr-un astfel de business. Si poate si pentru copiii nostri, care prin puterea exemplului, vor invata ca orice este posibil indiferent cat de multa pregatire ai in domeniu, atata timp cat transpiri, esti perseverent si crezi cu tot sufletul tau in idee. Ne dorim ca acest proiect sa fie un succes, ne dorim sa visam cu ochii deschisi deja la o a doua locatie mom o’clock, dar pana atunci lucram de zor printre plimbari in parc cu copiii, chicoteli, treziri noaptea si printre putinele momente “doar in doi” alaturi de parteneri.
Luna asta am putea spune ca a fost despre a ne face proiectul cunoscut si a fi omul potrivit la locul potrivit.
La radio, Sorin Badea si Carla Maria Teaha ne-au fost gazde in emisiunile lor. Daca la inceput a fost despre a povesti despre noi si despre cum am ajuns la idee, ulterior Sorin s-a gandit sa ne scoata din zona de confort si sa ne provoace sa ne gandim la colaborari creative si la modalitati de dezvoltare ale business-ului pe termen lung. Deja planurile noastre sunt mai bogate cu ideile pe care le-am generat si pe unele chiar ne gandim serios sa le punem in aplicare.
Am cunoscut oameni care ne-au pus in legatura cu avocati, consultanti financiari, contabili si cu antreprenori din business-ul de HORECA si nu numai. Oameni deschisi si dispusi sa ne ofere informatii despre business-urile lor, dar si sa ne sfatuiasca in privinta business-ului nostru. Si nu ne-am dus izmene pe calator la aceste intalniri. Era musai sa lucram la un plan de afaceri pentru a dimensiona investitia, cheltuielile si veniturile, dar si pentru a putea fi pregatite sa aplicam la diverse programe de finantare pe care am putea sa le accesam in momentul in care se vor demara. Am pornit de la o scurta analiza de piata, am creionat un meniu de bauturi si gustari cu preturile aferente, am calculat costurile privind retetele si am incercat sa estimam un numar de clienti pe luna. Dupa cele doua discutii cu antreprenori din mediul HORECA, am plecat cu incredere ca suntem pe drumul cel bun si, bineinteles, cu teme pentru acasa.
Intre timp, am vizitat locuri care se promoveaza a fi baby-friendly in Bucuresti si am incercat sa invatam cat mai mult din localurile din afara care au un concept similar. Totodata am realizat un chestionar prin care dorim sa aflam asteptarile si nevoile mamelor cu privire la locurile baby-friendly, pe care l-am promovat deja in comunitatile online care ne-au oferit sprijinul lor in acest sens.
Lucram in paralel si la locatie, unde ne asteptam ca in urmatoarea perioada sa ne concentram foarte mult pe vizionari. Credem ca locatia potrivita pentru mom o’clock ne asteapta sa o descoperim cat mai repede ca sa-i dam viata, energie si sa o imbracam cu haine noi, calde si primitoare.
Dar poate cel mai frumos moment al lunii e legat de identitatea brandului. Tocmai am primit niste propuneri foarte reusite din care va trebui sa alegem varianta finala. Copilul incepe sa aiba ochi, nas, gura, iar noi incepem sa il indragim din ce in ce mai tare.
Bilantul primei luni sta cam asa: copilul creste si incepe sa prinda forme, “doctorii” spun ca momentan se dezvolta sanatos, dar bineinteles ca e drum de parcurs si trebuie sa ne prezentam la control in mod regulat. De aceasta data, instinctul de a pregati cuibul a inceput mai devreme, astfel ca suntem in cautarea patutului ideal. Incepem sa nutrim sentimente din ce in ce mai frumoase pentru noul membru al familiei, acum ca incepem sa il vedem si ni-l imaginam din ce in ce mai mult. Roller coaster-ul de emotii este in continuare prezent: Oare ne vom adapta usor? Oare suntem bune la asta? Cat de greu va fi inceputul? Oare o sa apara instinctul matern din prima clipa in care o sa-l vedem? Oare suntem pregatite pentru asta? Oare e momentul potrivit? Ne ajuta ca stim totusi, dupa experienta primului copil, ca niciodata nu esti suficient de pregatit si nu poti anticipa intensitatea greului care te loveste. Dar am trecut o data prin asta, ne-am adaptat, am prins curaj si iata-ne zambind si traind la maxim cel mai frumos sentiment din viata. Tre’ sa fie la fel si cu mom o’clock.:)