Suntem deja la mijlocul celui de-al doilea trimestru de sarcina. De greturi si somnolenta am scapat si am primit la schimb un boost de energie, alergam incolo si incoace, bifam to do-uri peste to do-uri, ne vin idei care nu se mai opresc si cunoastem oameni noi care se alatura proiectului. Copilul creste, incepe sa prinda forma si suficienta putere cat sa-i simti miscarile.
Iata ca au trecut deja 5 luni si inca speram sa aflam cum arata, cate camere are si unde va fi. La ecografie nu s-a aratat; cand eram aproape sa-i deslusim detaliile, hop top, s-a rotit pe partea cealalta si am ratat ocazia. Si asta nu o data, chiar de doua ori. Deja curiozitatea este la cote inalte si stam cu un nod in gat pana reusim sa gasim locatia.
In perioada asta am aflat ca este destul de ieftin sa-ti faci o firma, chiar daca infiintarea ei costa mai mult decat capitalul social depus. Ar trebui sa fie si o taxa bunicica pentru cati copaci se taie, atat la notar cat si la registrul comertului. Se completeaza top-uri de hartie ca tu in final sa te alegi cu 3 foi amarate. Am mai aflat ca exista si o perioada de 30 de zile de la infiintarea firmei in care trebuie sa te inregistrezi pentru registrul unic de control (o chestie cam cat un catalog de mare si stufoasa ca un roman pentru care trebuie sa-ti comanzi biblioteca pe comanda ca sa incapa undeva), dar si sa-ti alegi banca cu care vei lucra. Altfel trebuie scos din nou certificatul constatator primit la infiintarea firmei…detalii.. In rest, colaborarea cu statul a mers ca unsa pana acum. Oricum am plecat la drum cu gandul ca daca am intrat in hora o sa jucam si nu o sa ne pierdem vremea sa ne plangem de toate maruntisurile inutile pe care ar trebui sa le facem.
Ne-am inscris la competitia Startupper of the Year, unde a fost munca serioasa, pregatit plan de afaceri, model de afaceri si analiza de piata..Munca nene, nu gluma! Chiar avem nevoie de orice banut in plus pentru a deschide si a mentine cafeneaua in primele luni, astfel ca ne-am pus toate sperantele in unul dintre cele 3 premii puse la bataie.
Am pus si de o prima intalnire cu mamele care vor sa ne cunoasca si sa ne puna intrebari. Am povestit mai in detaliu aici.
Cu echipamentele HORECA, ne-am cam prins urechile. Multi spun ca pici in capcana de a-ti dota cafeneaua/restaurantul cu multa aparatura pe care nu o folosesti in intregime. Astfel ca ne-am pus pe analizat si ras-analizat ca sa avem o forma minima si suficienta cu care sa plecam la drum.
De cele mai multe ori lucrurile se intampla cu un scop. Apar oameni carora le place ideea noastra si care vor sa se implice in proiect cu ce stiu ei cel mai bine sa faca. Incepem sa adunam un pool de colaboratori si nu putem decat sa ne bucuram ca apar aceste initiative fara ca noi sa le cautam inca activ.
Pregatim activitati pe care le veti vedea in online in curand si la care lucram de zor. Momentan, prioritatea 0 este gasirea locatiei. Aici avem cele mai mari batai de cap; discutiile care s-au apropiat cel mai mult de un viitor contract au picat, fie ca proprietarul s-a razgandit, fie ca este mult mai usor sa ai un chirias cu domenii de activitate care nu tin de horeca sau gradinite. Gandurile si energia noastra se indreapta catre aceasta directie. Speram in luna cadourilor si a magiei cand lucruri frumoase se intampla. Avem nevoie de un pic de noroc. Pana acum lucrurile au mers ca pe roate, credem ca e doar o problema de zile pana trecem si de acest prag.
All in all, copilul creste, lumea este entuziasmata de venirea sa, baby shower-ul va fi de poveste. Speram doar ca la urmatoarea ecografie sa se arate si sa nu se mai joace cu emotiile noastre.:)